W jaki sposób można popełnić grzech nieczystości? – Dzień 3

W Imię Ojca i Syna i Ducha Świętego. Amen

https://www.youtube.com/watch?v=pi68PZCTW7Q

Nie działa film? Posłuchaj.

MODLITWA POCZĄTKOWA

Panie Jezu, Ty wybrałeś Twoich kapłanów i osoby zakonne spośród nas i wysłałeś ich, aby głosili Twoje Słowo i działali w Twoje Święte Imię. Za tak wielki dar dla Twego Kościoła przyjmij nasze uwielbienie i dziękczynienie.

Prosimy Cię, abyś napełnił ich ogniem Twojej miłości, aby ich służba ujawniała Twoją obecność w Kościele. Ponieważ są naczyniami z gliny, modlimy się, aby Twoja moc przenikała ich słabości. Nie pozwól, by w swych utrapieniach zostali zmiażdżeni. Spraw, by w wątpliwościach nigdy nie poddawali się rozpaczy, nie ulegali pokusom, by w prześladowaniach nie czuli się opuszczeni. Natchnij ich w modlitwie, aby codziennie żyli tajemnicą Twojej śmierci i zmartwychwstania. W chwilach słabości poślij im Twojego Ducha. Pomóż im, wychwalać Twojego Ojca Niebieskiego i modlić się za biednych grzeszników. Mocą Ducha Świętego włóż Twoje słowo na ich usta i wlej swoją miłość w ich serca, aby nieśli Dobrą Nowinę ubogim, a przygnębionym i zrozpaczonym – uzdrowienie. Niech dar Maryi, Twojej Matki, dla Twojego ucznia, którego umiłowałeś, będzie darem dla każdego powołanego do Twojej służby. Spraw, aby Ta, która uformowała Ciebie na swój ludzki wizerunek, uformowała ich na Twoje boskie podobieństwo, mocą Twojego Ducha i na chwałę Boga Ojca.

Duchu Święty, Duchu Mądrości, prowadź kapłanów i osoby zakonne;
Duchu Święty, Duchu Światłości, oświecaj  kapłanów i osoby zakonne;
Duchu Święty, Duchu Czystości, uświęcaj kapłanów i osoby zakonne;
Duchu Święty, Duchu Mocy, wspieraj  kapłanów i osoby zakonne;
Duchu Święty, Duchu Boży, spraw, by szczególnie kapłani ożywieni i umocnieni Twoją łaską, nieśli słowo prawdy i błogosławieństwo pokoju na cały świat.

Niech ogień świętej miłości rozpala ich serca, by w płomieniach tej miłości oczyszczali i uświęcali dusze. Duchu Święty, powierzamy Ci serca kapłańskie i zakonne;
Ukształtuj je na wzór Najświętszych Serc Jezusa i Maryi.

Amen.

ROZWAŻANIE – W jaki sposób można popełnić grzech nieczystości?

„Żeby łatwiej wam było zrozumieć, jak często spotyka się ten grzech wśród chrześcijan, wytłumaczę wam teraz, na ile sposobów można się go dopuścić: (…)

  1. Najpierw myślami. Wielu nie potrafi odróżnić myśli od pragnienia – stąd tak łatwo o świętokradzkie spowiedzi. Zła myśl jest grzeszna wtedy, gdy nad jakąś nieskromną rzeczą, (…) dobrowolnie się zastanawiamy: chociaż nie mamy jeszcze ochoty zrealizowania tej myśli, to jednak pełzamy nią po tych brudnych i nieprzyzwoitych tematach. Przy spowiedzi trzeba zawsze mówić, jak długo myśleliście o jakiejś niemoralnej rzeczy; trzeba też wyznać, czy powracaliście myślą do jakiejś nieprzyzwoitej rozmowy, grzesznej poufności albo czegoś, coście widzieli. Zły duch stawia wam przed oczami rozmaite nieskromne rzeczy, bo liczy, że nakłoni was przynajmniej do grzechu myślą.
  2. Grzeszymy także pragnieniami. Różnica między myślą a pragnieniem polega na tym, że pragnienie dąży do wykonania tego, o czym się myśli. Pragnieniem grzeszy ten, kto grzech nieczysty chce popełnić, kto szuka do tego okazji. Oczywiście przy spowiedzi trzeba powiedzieć, czy takie pragnienie było jeszcze ukryte w głębi duszy, czy też już używaliśmy jakichś środków do jego spełnienia. (…)
  3. Grzeszy też ten, gdy kto rzuca spojrzenia na przedmioty nieczyste i w ogóle na rzeczy, które łatwo mogą nas doprowadzić do upadku. Wzrok jest bramą, przez którą często wchodzi do duszy grzech. (…)
  4. Grzeszyć możemy także słowami. Przez mowę wyrażamy na zewnątrz to, co myślimy, co dzieje się w naszym sercu. Trzeba więc spowiadać się ze wszystkich nieczystych słów i dodawać, jak długo trwała taka brudna rozmowa, jakie pobudki was do niej skłoniły, w obecności ilu i jakich osób mówiliście o rzeczach nieczystych. (… ) Z obfitości serca mówią usta. (…) O Boże, Ty sam powiedziałeś, że po owocu poznaje się drzewo! Po wstrętnych rozmowach poznaje się duchową zgniliznę człowieka.
  5. Grzeszyć można następnie uczynkami. Do takich uczynków należą między innymi niedozwolone dotykania siebie lub innych czy nieskromne pocałunki. (…) Ale, niestety, gdzie są ci, co by się z takich rzeczy spowiadali!
  6. Grzeszy się wreszcie wtedy, kiedy się komuś stwarza okazję do grzechu nieczystego lub takiej okazji się ulega. Odnosi się to przede wszystkim do kobiet, które przesadnie się stroją i przez to powodują zgorszenie u innych. Dopiero na sądzie Bożym dowiedzą się, ile upadków przez to spowodowały. Wielka wina ciąży też na tych osobach, które dopuszczają się rozmaitych flirtów i kokieterii. – Nie można także usprawiedliwić człowieka, który z takimi osobami wdaje się w rozmowę. Być może, nie znajduje on w niej przyjemności, ale postępuje źle, bo dobrowolnie naraża się na niebezpieczeństwo”.

MODLITWA KOŃCOWA

Chwała Bogu Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu, jak była na początku teraz i zawsze i na wieki wieków. Amen


W każdym dniu nowenny zatrzymaj się nad tekstem rozważań przez chwilę (ok. 10-15 min) i proś Ducha Świętego, by pomógł Ci zrozumieć te słowa; zobacz, które słowo szczególnie Cię poruszyło, które dotyka Twojego życia; zastanów się co ono dla Ciebie znaczy; im głębiej wejdziesz w te rozważania tym więcej łask spłynie na Ciebie i innych, pamiętaj byś w tym rozważaniu starał się być sam z Panem Bogiem…

Na koniec podziękuj Panu za to, co Ci dziś pokazał, o Tobie…


In the name of the Father and the Son and the Holy Spirit. Amen

DAY THREE
Impurity

Opening Prayer:

Lord Jesus, You have chosen Your priests and religious from among us and sent them to preach Your Word and to act in Your Holy Name. For such a great gift to Your Church, accept our praise and thanksgiving. We ask You to fill them with the fire of Your love, so that their service may reveal Your presence in the Church. Since they are vessels of clay, we pray that Your power may penetrate their weaknesses. Do not allow them to be crushed in their afflictions. Make it so that in doubt they never give in to despair, do not succumb to temptations, do not feel abandoned in persecutions. Inspire them in prayer, so that they may live daily the mystery of Your death and resurrection. In moments of weakness, send them Your Spirit. Help them to praise Your Heavenly Father and pray for poor sinners. By the power of the Holy Spirit, place your word on their lips and pour your love into their hearts, so that they may bring the Good News to the poor and healing to the downcast and desperate. May the gift of Mary, your Mother, to your beloved disciple, be a gift to everyone called to your service. Grant that she who formed you in her human image may form them in your divine likeness, by the power of your Spirit and for the glory of God the Father.

Holy Spirit, Spirit of Wisdom, guide priests and religious;
Holy Spirit, Spirit of Light, enlighten priests and religious;
Holy Spirit, Spirit of Purity, sanctify priests and religious;
Holy Spirit, Spirit of Power, support priests and religious;
Holy Spirit, Spirit of God, make it so that priests, especially animated and strengthened by Your grace, may carry the word of truth and the blessing of peace to the whole world.
May the fire of holy love ignite their hearts, so that in the flames of this love they may purify and sanctify their souls.
Holy Spirit, we entrust to you the hearts of priests and religious;

Shape them in the image of the Most Holy Hearts of Jesus and Mary. Amen.

MEDITATION
How can one commit the sin of impurity?

„To make it easier for you to understand how common this sin is among Christians, I will now explain to you how many ways it can be committed: (…)

  1. First with thoughts. Many people cannot distinguish between thought and desire – hence it is so easy to make sacrilegious confessions. A bad thought is sinful when we deliberate on some immodest thing, (…) voluntarily: although we do not yet feel like realizing this thought, we nevertheless crawl with it over these dirty and indecent topics. During confession, one must always say how long you have been thinking about some immoral thing; one must also confess whether you have returned in thought to some indecent conversation, sinful confidentiality or something that you have seen. The evil spirit puts various immodest things before your eyes, because he hopes to persuade you at least to sin with his thought.
  2. We also sin with our desires. The difference between thought and desire is that desire strives to do what is thought. A desire is sinned by someone who wants to commit an impure sin, who is looking for an opportunity to do so. Of course, during confession, one must say whether such a desire was still hidden deep in the soul, or whether we had already used some means to fulfill it. (…)
  3. He who casts glances at impure objects and generally at things that can easily lead us to fall also sins. Sight is the gate through which sin often enters the soul. (…)
  4. We can also sin with words. Through speech, we express outwardly what we think, what is happening in our hearts. Therefore, one must confess all impure words and add how long such a dirty conversation lasted, what motives prompted you to it, in the presence of how many and which people you spoke about impure things. (… ) From the abundance of the heart, the mouth speaks. (…) O God, You yourself said that a tree is recognized by its fruit! By repulsive conversations, one recognizes the spiritual rottenness of a person.
  5. Then, one can sin by deeds. Such acts include, among others, unlawful touching of oneself or others or immodest kisses. (…) But, alas, where are those who would confess such things!
  6. Finally, one sins when one creates an opportunity for impure sin for someone or gives in to such an opportunity. This applies above all to women who dress excessively and thereby cause scandal in others. Only at God’s judgment will they learn how many falls they have caused by this. Great guilt also rests on those persons who indulge in various flirtations and coquetries. – One cannot also justify a man who enters into a conversation with such persons. Perhaps he does not find pleasure in it, but he is acting wrongly, because he willingly exposes himself to danger”.​

On each day of the novena, stop over the text of the meditations for a moment (approx. 10-15 minutes) and ask the Holy Spirit to help you understand these words. See which word has particularly moved you, which one touches your life. Think about what it means to you. The deeper you go into these meditations, the more graces will flow to you and others. Remember to try to be alone with the Lord God during this meditation. Finally, thank the Lord for what He has shown you today.

Final prayer:
Glory to the Father, and to the Son, and to the Holy Spirit, as it was in the beginning, is now and always, and forever and ever. Amen